måndag 5 juni 2017

Böcker jag vill hinna läsa 2017

SVART SOM EBENHOLTS - SALLA SIMUKKA
"Svart som ebenholts" skriven av Salla Simukka är jag sugen på efter att ha läst de första två delarna i serien som är en triologi. Det känns som ett måste att avsluta det jag påbörjat, att lämna en serie sådär mitt i känns inte riktigt rätt alls faktiskt. Dessutom tyckte jag ganska bra om andra boken i serien så därför kan jag helt klart tänka mig att ge denna serien en chans, vill helst hinna med det innan året är slut också, och innan jag glömt de andra böckerna och deras handling helt, haha! 


HARRY POTTER (hela serien) - J.K. ROWLING
Håller mig fortfarande borta från att läsa dessa böcker. Är typ rädd att det ska ta slut, vill liksom ha något att luta mig tillbaks på. Just nu har jag det, och det är skönt.
Men, kan ju inte hålla på och fega såhär. Måste ju någon gång, vilket jag verkligen vill, ta del av denna världen på riktigt, genom mer än filmerna. Under 2017 vill jag åtminstone börja läsa serien.

ENDGAME: KALLELSEN - JAMES FREY
"Kallelsen", första boken i serien Endgame skriven av James Frey känner jag att det är dags för mig att läsa då den stått i min bokhylla och dammat i två år nu efter att jag fick den av skolan när jag slutade nian. Det verkar ändå som en uppskattad serie, så varför inte ta tag i den och ta reda på om det stämmer?


SERIEN OM JOONA LINNA - LARS KEPLER
Fastnade någonstans i mitten av "Paganinikontraktet" och har sedan dess inte kommit någonstans med Keplers böcker. Riktigt synd tycker jag då jag verkligen tyckte om "Hypnotisören" och dessutom har hört att resterande böcker i serien om Joona Linna ska vara bra. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar